wtorek, 29 maja 2012

Mapping

02.07–13.07
opracowanie programu i prowadzenie: Lidia Wilkosz

Celem warsztatów jest doświadczenie pracy z mappingiem, w postaci krótkiej formy spektaklu wizualnego – eksperymentowanie z formą komentarza wizualnego mappowanego na formach przestrzennych, do konkretnych utworów muzycznych. Program warsztatów obejmuje wprowadzenie do wykorzystania narzędzi Modul8 i After Effect w mappingu. Umiejętności uzyskane przez uczestników kursu po jego zakończeniu to m.in. rozumienie przestrzeni i zasad mapowania oraz rozumienie zależności pomiędzy obrazem ruchomym, muzyką i formami przestrzennymi. Taka wiedza praktyczna powinna da podstawy do kontynuowania pracy indywidualnie w tej materii. Doświadczenia pracy z mappingiem mogą mieć multidyscyplinarne zastosowania, np: w przygotowywaniu scenografii do performance/koncertów, VJ'ingu, projektowaniu instalacji, jako tło do teledysków czy wreszcie jako indywidualne poszukiwania w tym obszarze. 

Lidka Wilkosz
dyplom z wyróżnieniem: projekt pt. "Stół – doświadczanie codzienności" w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach w roku 2007 na kierunku grafika, specjalności projektowanie graficzne, w pracowni Nowych Mediów, pod kierunkiem prof. Mariana Oslislo. Jest również absolwentką Wydziału Typografii na Uniwersytecie w Reading (UK). Odbyła roczną rezydencję w Werkplaats Typografie (NL), gdzie studiowała pod kierunkiem Karela Martensa, Armanda Mevisa i Paula Ellimana. Obecnie pracuje w macierzystej uczelni na stanowisku instruktora w pracowni Działań Multimedialnych oraz zajmuje się niezależną praktyką na styku sztuki i projektowania. Współpracuje z artystami europejskimi, min. z Barbarą Morgenstern (D) i Krystianem Lada (NL), Beeldend Dans Theater Telder (NL). Jej projekty artystyczne stanowią konsekwentne rozwinięcie praktyki artystycznej i są poszukiwaniem własnego języka wypowiedzi twórczej, który oparty jest na integracji różnych dziedzin ekspresji w ramach sztuki nowomedialnej. Fascynuje ją przestrzeń wizualna powstała na styku obrazu projektora, formy przestrzennej, jak również interakcja projekcji z człowiekiem, np. podczas performance'u. Eksperymentuje z typografią. Interesuje ją wizualizacja słowa. Jest autorką wizualizacji do multimedialnego performance "Only My Pen Tolerates My Choices". Projekt jest owocem współpracy z Barbarą Morgenstern (D) i Krystianem Lada (NL). (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4IZEj81lAD4). Wraz z Werkplaats Typografie brała udział w projekcie "By Any Means Necessary", w MoMA PS1, New York (USA). Jest również laureatką Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Młoda Polska" 2009.

Program:
dzień 1
wykład: „Wprowadzenie do zagadnień mappingu“.
Zapoznanie się z materiałem muzycznym, na bazie którego odbywać się będzie praca nad projektem.
dzień 2
ćwiczenie: praca koncepcyjna nad interpretacją wybranego utworu muzycznego w relacji do formy przestrzennej (indywidualnie lub w dwuosobowych grupach). Koncepcja na obraz ruchomy może mieć formę liniową, zsynchronizowaną ze ścieżką dźwiękową. Może to też być praca otwarta, krótkie sample, które będą grane na żywo do muzyki, za pomocą programu do VJ’ingu (Modul8).
wykład: wprowadzenie do wykorzystania narzędzi Modul8 i After Effect do mappingu.
ćwiczenie: tworzenie szkiców. Możliwość łączenia obrazu generowanego komputerowo, z działaniami analogowymi, rejestracją video, itd.
dzień 3–9
ćwiczenie: praca nad projektem i sukcesywne próby projekcji na formach.
Testowanie pracy ekranowej w przestrzeni, w rzeczywistej skali. Weryfikacja trafności decyzji projektowych, eksperymentowanie z formą.
dzień 1o
Projekcja wszystkich projektów, granie na żywo. Rejestracja.

Narzędzia i materiały, jakie należy przynieść na warsztaty:
Uczestnicy powinni posiadać komputery osobiste z oprogramowaniem: Affter Effects, Photoshop, Illustrator. W miarę możliwości zainteresowani udziałem w warsztatach, powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami After Effects, takimi jak np. praca na maskach, warstwy 3D. Będą one wykorzystywane przy mappingu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz